PROGRAME DE PROFILAXIE ORALA-PREMISElE UNUI NIVEL OPTIM DE SANOGENITATE

Titlu proiect: PROGRAME DE PROFILAXIE ORALA-PREMISElE UNUI NIVEL OPTIM DE SANOGENITATE

Afis-Proeict-European
JUSTIFICARE

Importanta aspectelor profilactice este esentiala pentru cresterea nivelului de sanogenitate populational, in viziune bio-psiho-sistemica, bazata pe multiple aspecte corelative , ce nu confera valente de izolare patologiei orale.

Din ce in ce mai mult in ultima vreme, medicina pare a fi preocupata de investigarea omului ca un intreg, ca o totalitate in care fiecare compo­nenta este in egala masura importanta si in stransa corelatie cu celelalte. Nu mai este de actualitate analizarea doar a unei structuri sau a unui organ, facand abstractie de restul organismului, ci se cauta o privire de ansamblu care sa ofere cat mai multe detalii asupra intregii fiinte.

 

OBIECTIVE GENERALE

-Cresterea nivelului de sanogenitate in teritoriul oro-maxilo-facial a populatiei cu virste cuprinse intre 12-75 ani ;

-Realizarea unui screening populational pe directii clar definite ce va conduce la o cuantificare a datelor ce caracterizeaza patologia orala in contextual afectiunilor generale, a tipului de alimentatie ales

-O atentie deosebita se acorda screeningului populational in vederea depistarii precoce a cancerului oral ;

-Elaborarea de ghiduri de preventie pornind de la realitatea clinica intilnita in plan national la loturile analizate

 

 

OBIECTIVE SPECIFICE

-Cuantificarea la loturile populationale cu varste cuprinse intre 12-75 ani ce include si populatia institutionalizata a parametrilor ce caracterizeaza starea de sanatate orala;

-Stabilirea de studii corelative la loturile analizate dintre parametric ce caracterizeaza starea de sanatate orala cu obiceiurile alimentare cu obiceiurile vicioase, cu tipurile de anomalii dento-somato-faciale;

-Cuantificarea starii de sanatate orala la loturile analizate in functie de programele de profilaxie derulate si administrate anterior in institutii de invatamint;

-Elaborarea de forme de educare si invatare audio-vizuale in scoli si gradinite, metode ce include si interactivitatea in vederea fundamentarii si augmentarii notiunilor de profilaxie orala;

 

METODELE DE LUCRU CE VOR APLICATE PENTRU MATERIALIZAREA OBIECTIVELOR GENERALE SI SPECIFICE

 

 

  1. 1.     SCREENING – TESTE DE DIAGNOSTIC

Screening –ul reprezintă aplicarea unui test de diagnostic unei populații asimptomatice, cu scopul de a clasifica membrii populației respective în funcției de probabilitatea de a avea anumită boală.

Scopul acestui screening este de a depista diferitele entitati clinice ale patologiei orale in stadii incipiente, de a depista pacientii cu risc înainte ca simptomele să apară. Diagnosticul precoce reprezintă un prognostic mai favorabil, deoarece tratamentul începe înainte ca boala să se manifeste clinic.

 

  1. 2.     MĂSURI DE FRECVENȚĂ A BOLII

 

Prevalența reprezintă numărul de cazuri de boală existente într-o populație.

Prevalența (P) = nr. cazuri de boală / nr. populației

 

Există două feluri de prevalență: prevalența la un anumit timp (point prevalence) și prevalența dintr-o perioadă de timp (period prevalence).

Point prevalence = nr. de cazuri de boală la un anumit timp / nr. populației din acel timp

Period prevalence = nr. de cazuri dintr-o perioadă de timp / nr. populației din acea perioadă de timp (punctul de mijloc)

Datele de prevalență se iau de obicei din rezultatele studiilor de tipul cross – sectional studies sau din registre.

 

  1. 3.     TIPURI  DE  STUDII  EPIDEMIOLOGICE

 

Strategiile design-ului epidemiologic, cu principalele tipuri de studii epidemiologice propuse pentru   screeningul populational   in   vederea   depistarii   precoce   a   cancerului   oral

 

  1. I.          Studii descriptive

Studii observaționale:

  1. Raportări de cazuri
  2. Serii de cazuri
  3. Studii corelaționale
  4. 4.     Cross-sectional surveys

 

  1. I.        Studii epidemiologice de tip descriptiv

Sunt concentrate pe descrierea caracteristicilor de distribuție a bolilor, în particular în funcție de personae, loc, timp (determinanții bolii):

 

  • Ø  Caracteristici personale:
    • Vârsta
    • Anul nașterii
    • Statusul marital
    • Ocupație
    • Educație
    • Venit
    • Etnie
    • Religie
    • Stil de viață (alimentație, medicamente, etc)

 

  • Loc:
    • Distribuția geografică a unei boli
    • Variații internaționale
    • Variații regionale
    • Variatii locale
    • Variații rural / urban

 

  • Timp:
    • Variații pe termen scurt (sezon, săptămâni, zile)
    • Variații pe termen lung (schimbări seculare)

Analiza combinată a variabilelor timp, loc, persoană, determină analiza în cluster (cluster analysis).

 

 

SURSA DE FINANŢARE: SPONSORIZARE

Sponsorizarea reprezintă actul juridic prin care două persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru susţinerea unor activităţi fără scop lucrativ desfăşurate de către beneficiarul sponsorizării. Companiile plătitoare de impozit pe profit pot direcţiona până la 20% din impozitul pe profit, sub formă de sponsorizare, către o asociaţie non­profit pe care doresc să o susţină în a­şi îndeplini misiunea. Potrivit art. 21, alin. 4, pct. p) din Codul Fiscal, contribuabilii care efectueaza sponsorizari si/sau acte de mecenat scad din impozitul pe profit datorat sumele aferente. Legislatia impune doua conditii in acest sens – suma nu poate depasi 0,3% din cifra de afaceri a firmei si trebuie sa se incadreze in limita de 20% din impozitul pe profit ce revine statului.

Avantajele unui asemenea tip de donatii este ca reprezentantii companiilor au libertatea de a alege destinatia unei sume, care in alte conditii ar ajunge oricum la stat, si, in plus, contribuie la o cauza nobila, fara niciun fel de cheltuiala. De asemenea, contributia fiecarei companii ar putea determina un progres semnificativ in solutionarea si prevenirea problemelor sociale.

 

PACHET  DE SPONSORIZARE STANDARD – 2.000 EURO:

Promovare online:

–         Apariţie banner electronic pe site-ul proiectului;

–         Logo sponsori in campania de promovare a proiectului (promovare in online pe siteul proiectului, pe siteurile organizatorilor si partenerilor, in socialmedia atat inainte si dupa incheierea proiectului);

–         Logo sponsori in comunicatele de presa;

–         Reclamă in e-newsletter-ul Organizatorilor;

–         Posibilitatea de a publica anunturi/articole despre sustinerea acestui proiect.

Promovare in conferinta de lansare proiect:

–         Logo sponsori in mapele pentru participanti;

–         Asigurare prezentare companie de 15 minute;

–         Participare gratuită pentru 2 reprezentanţi din partea sponsorului;

–         Posibilitatea de identificare de parteneriate si colaborari in si dupa cadrul conferintei (punerea la dispozitie a listei complete de participanti si datele lor de contact);

–         Amplasare roll-up in cadrul conferintelor;

–         Reclamă în mapele pentru participanti (includerea de materiale de promovare gen pliante/broșuri);

–         CD cu fotografiile din cadrul evenimentului;

–         Posibilitatea de a publica fotografii care vor sublinia prezenta dumneavoastră în cadrul evenimentului;

–         Posibilitatea de a publica anunturi/articole despre prezenta dumneavoastră în cadrul evenimentului.

Promovare in cadrul cursurilor de formare pentru cadrele medico-sanitare (medici stomatologi, igienisti dentari, asistente medicale)

–         Logo sponsori in mapele pentru participanti;

–         Insert promotional (reclama/descriere) de 2 pagini în materialele de curs pentru participanti (manualele de formare);

–         Posibilitatea de identificare de parteneriate si colaborari dupa derularea cursurilor (punerea la dispozitie a listei complete de participanti si datele lor de contact).

–         CD cu fotografiile din cadrul cursurilor de formare;

–         Posibilitatea de a publica anunturi/articole despre sustinerea cursurilor de formare.

Promovare in cadrul orelor de educatie privind igiena orală si importanta vizitei la medicul stomatolog pentru  intreaga populatie

–         Logo sponsori in mapele pentru participanti;

–         CD cu fotografiile din cadrul evenimentului;

–         Posibilitatea de a publica fotografii care vor sublinia sustinerea dumneavoastră în cadrul proiectului.

–         CD cu fotografiile din cadrul orelor de educatie;

–         Posibilitatea de a publica anunturi/articole despre sustinerea orelor de educatie.

 

ASPECTE  CUANTIFICABILE CE SUSTIN PREZENTUL PROIECT:

-Societatea Romana de Reabilitare Orala ,infiintata in anul 2008 cu numar de inregistrare din Registrul Asociatiilor si Fundatiilor Nr 170/A/13.08.2008, organizeaza incepind cu anul 2009 caravana Profilaxiei in judetul iasi, avind ca scop cuantificarea starii de sanatate orala in acord cu patologia generala,precum si implementarea metodelor  de profilaxie.

 

Incepind cu anul 2017 ne propunem un proiect de screening populational, axat pe depistarea precoce a cancerului oral , patologie ce se regaseste intr-o proportie ingrijoratoare la pacienti.

 

PERIOADA DE DERULARE A PROIECTULUI  MAI 2017- IUNIE 2018

DEBUTUL CAMPANIEI DE SCREENING 24 MAI 2017-Caravana Profilaxiei

 

 

Coordonator proiect:

Prof.Univ.Dr.Norina Consuela Forna

 

Responsabil proiect:

Prof.Univ.Dr. Eugenia Popescu

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.